Blogger Layouts
Double Scoop Ice Cream Double Scoop Ice Cream

Wednesday, December 7, 2011

xpdc to gunung nuang !!

assalamualaikum..

aippp.. dah lame tak post kat sini :D

okeyy, aku nak story mory ttg xpdc aku ngn memember aku ke gunung nuang, hulu langat pade 2-4/12/2011 lepas.. sebelum2 ni aku xpenah pon pnjt gnung. ni fist time kot..wuuuu
kat sane, kami brmlm kat campsite yg diberi name KEM LOLO. prjlnan nak smpai kat KEM LOLO ni dari pintu masuk tu amek mase nk dkat 2 jam lebih jugak.. penat gile --''

first day kat sane, jumaat...
group upnm and ukm bgerak skali. mase tu pukul 4 ptg. hujan dah mule turun.. so nk x nak kami begerak dlm hujan. spnjang prjalann tu kan, mmg byk gile ah pacat.. arghh i hate pacat. dsebabkan bagpack aku tu terlalu berat, bro ukm tu suruh dak laki tuka beg ngn aku..  n hakim yg tuka dgn aku.. aku rase bersalah lak ngn hakim.. berat kot beg aku.. sampai je kat campsite, lepas seting khemah semua.. aku pegi kat tmpat dak laki.. nak masak2.. hehehe
aku rase hepy sgt sbb dpt ahli grup makan2 yg bagus2 sumenye.. hakim, leman, pravit, irfan and ayu.. dlm grup aku, pravit pndai masak.. maklumlah org siam kan.. aku x buat ape sgt..hehehe.. pemalas :D
bukan x nak buat, tp deme yg ofer diri nk buat.. mlm tu hujan.. khemas basah.. aku tido dlm kesejukan.. mase brjalan dgn sgt lmbat.. bila trjage , ingat dh pagi.. tapi masih awal agy..

second day...
aku bgun kul 5.30.. pegi basuh muke kat sungai..perghh air sejuk gile.. bekfest pagi tu aku makan megi + sup cndawan. haha.. budak laki grup aku pnye resepi. sdap gak.. prjalanan mule dlm kul 9.. aku grup 2.. mule2 rase smgt sgt... tapi mmg letih giler ar.. byk kali gak kami berhenti tuk mnum air, n rehat.. track dy sgt cerun.. smpai kdg2 aku terjatuh.. nk smpai kat kem pacat amek mase 3 jam.. then dari kem pacat nak naik ke puncak 3 jam.. so total sume 6 jam.. bile dah smpai puncak kan.. warghhh best gile.. pmndgn dy cantikkkk sgt.. aku sedih sbb x dpt nk tgkap pic.. mne ade kmera :(
dlm kul 4.30 kami mulekan prjalann nak turun ke kem lolo.. hari dah mula gelap..
aku risau sbenarnye.. dgn hujan nye lagi.. tanah jadi basah.. berlopak..
bila dah mlm.. aku n grup aku terpisah.. so aku berjalan pegi grup lagi 1.. masa tu mmg dah gelap sgt2.. aku x da torchlight sbb aku alang(guider) tu pinjam..

mase tu kat depan aku steng (dak klas aku). dy yg tlg suluhkan jalan utk aku n mmber2 aku yg laen.. mase tu aku dah x pikir ape, kalo aku berpaut kat tgn dy pon aku dah xkisah..sbb jalan mmg licin . kesian gak ah kat kwan laki aku yg lain sbb deme yg kene jage jalan..  aku mmg dah putus harapan gile mlm tu sbb lame gile siot duk dlm utan tu.. jalan dah berjam2 tp xsampai2 gak..lutut aku mmg dah sakit gile vavi.. nak bengkok pon xleh.. byk kali aku jatuh terlentang kat dlm utan tu.. sakitt :(
dlam kul 12 mlm baru smpai kat campsite lolo.. gembire gile aku.. sbelum smpai kat khemah, kaki aku tersangkut kat akar kayu.. sakit gile.. aku xdpt nk tahan dah..last2 aku nangis gak.. lawak pulak bile ingat balik.. mmg gile2 mpunye nangis ah.. mental aku mlm tu.. dgn xde torchlight nye.. badan berlopak, bau busuk.. 

aku, tirah and fifah pegi mandi sungai dlm kul 1.30 pagi.. mmg dah lewat, tp peduli ape.. badan dah mmg berbau gile2. 15 jam kot duk dlm utan.. bile dah mandi sungai kan.. aku rase mcm tak nak balik khemah.. hehe sonok kot .. fresh je ase.. lepas mandi..aku tido dlm keadaan kaki yg sgt sakit..

hari last kat sane..
pagi tu aku xleh nak berdiri.. sakitt sgt2.. tirah yg tlg aku bagi dpt berdiri.. aku x mandi pon pagi tu.. basuh muke je.. lpas tu pegi kat khemah dak laki.. deme dah buatkan sarapan..hehehe.. aku nak jumpe alang pagi tu nak mintak torchlight aku yg asal.. yg dy bagi kat aku mlm tu bukan aku punye.. lpas tu alang ckp xde pade dy.. aku riso gile sbb aku taw abah mesti marah nye kat aku..
kami brtolak dari kem lolo kul 11.. nak turun tu merupakan 1 pnyiksaan buat aku sbb kaki aku mmg terlalu sakit.. llagi2 bile nak menapak turun bukit.. dgn backpack yg berat nye lagi... hmmmm..

aku ngan fifah jalan jauh ke belakang . mmber2 upnm yg lain sume dah kedepan.. fifah pon sakit mcm aku jugak.. byk mende yg kami sembang spnjg prjalann tu.. hehe.. bile dah smpai kat bawah tu.. aku pegi tuka kasut and terus makan aiskrim roti.. sedapp :)

sebelum balik.. dak laki decide nk pegi mande sungai y ade kat bawah tu.. aku ingat nk mandi, tp xde tmpat nak tuka baju :( so tgk je la deme mandi.. last2, dpt idea nak masak2 lak.. so kalpas abes kemas brg2, kaum2 hawa yg ada pon together2 masak lebihan brg mentah yg ade.. best lak ase time tu.. dalam kul 4.30 bas upnm sampai.. 

aku hepy sgt sbb tak sabar nak balik nak tido atas tilam.. rinduuu... yg paling pnting aku rindu kat dia..
kul 5.30 aku smpai upnm.. lpas kemas ape yg patut, aku tido smpai kul 8 mlm..
ezah pon da smpai and bawak mknn yg aku pesan.. dlm kul 12 aku on9.. and aku IM ngn dia.. hehehe.. hepy je time tu..
oke laaa.. aku xlarat nak taip dah.. sory la tade gamba yg aku leh masukkan.. xde dalam simpanan aku.. 

story aku kali mmg bosan. aku taw tu.. aku tulis juz utk kenangan aku je. sekian. :)



No comments:

Post a Comment