Blogger Layouts
Double Scoop Ice Cream Double Scoop Ice Cream

Saturday, November 26, 2011

Grab Your Husband Before You Grad :)

Assalamualaikum w.b.t..
dah hampir 3 mggu aku menyepi.. seriously aku busy sgt2 lpas balik dari raye aji ari tu.. ade byk bende aku nak citer, tp aku tahan je dulu sbb aku mmg x sempat nk update..

GRAB YOUR HUSBAND BEFORE YOU GRAD?

alright, lately ni kan.. persoalan pasal jodoh sering bermain2 kat fikiran aku.. nak dijadikan cerita, 1 hari ni aku follow linda pegi dewan bestari sbb ade Bicara Siswi mlm tu.. khas utk pompuan je.. xde dak laki.. so ape agy.. aku mmg suke kalo xde dak laki kat dewan.. hehe

tajuk forum mlm tu serius best, JIWA SEORG WANITA.. pnceramah dy pon mmg best sgt, Ustaz Mohamed Hanafiah b Abdul Malek name dy.. tak bosan, byk humor.. aku x ngntuk lansung wlaupun nk dkat 2 jam lebih gak..

back to topic, ustaz tu byk ckp pasal jodoh mlm tu. aipp, mcm taw2 je ustaz ni kan. ngeee :p
bia aku mulakan dgn tip bahagia. ustaz tu ckp, byk manapun duit kita, tapi tetap x guna kalau xde kebahagiaan. cara nak bahagia senang je, serahkan cintamu kepada TUHAN yg menciptakan cinta. means, kalau kita cintakan ALLAH..kita tak akan kecewa.. dan akan sntiasa rase bahgia.. 

byk gak informasi yg aku dpt mlm tu, tp aku takleh nk ceritakan semua kat sini.. nota yg aku salin tu sgt byk dan tak termampu aku nk ringkaskan..soryy ea...
ade sorg senior ni tnye kat ustaz hanafi berkenaan GYHBYG(tajuk post nie)

then ustaz tu jawab..
masa kat sekolah dulu2 cikgu2 semua tak galakkan kita utk bercinta right? cinta monyet je semua tu dan mmbuang mase.. seriously aku mmg tak suke bile dgr cikgu ckp mcm tu dulu sbb aku pon dlm klngn monyet2 tu dulu..hehehe.. biler aku dah jejak umo 18, mmg ade betulnye ape yg ckgu ckp tu.. kdg2 aku rase bodoh betul aku dulu pegi becintann. biler putus, frust mcm org nak mati. haha . kenangan...
so, masa kat alam universiti la masa yg paling sesuai kita nak cari calon suami.. sebab masing2 dah ade hala tuju lepas habis study nanti kan.. tapi kalau nak cari biarla yg betul2 layak.. jgn fikir nak maen2 lagi dah..

bila aku dah capai 18 kan... aku penah tepikir tak nak becinta lagi sampai umo aku 20. last2 kecundang gak.. bila aku dah 18, aku dah tak pikir nak main2.. aku dah pikir jauh kedepan.. paham2 la maksud aku.. tapi bila aku dah try to get in love, aku diabaikan.. frust lagi wat second time.. gila sedih.. tp xpe, aku taw ade hikmah d sebalik sume tu.. alhamdulillah.. 

kalau boleh, aku nk seorg suami yg boleh memimpin aku ke jalan syurga. aku tak mintak dia tu kaya, hensem,    up to date and what so ever sume asalkan dia ada pegangn agama yg kukuh. aku nak bercinta menuju ke jalan ALLAH swt. aku nak seorg lelaki yg hormat aku. maksudnya dia hormat hak2 aku sbgai perempuan. bagi aku.. seorg lelaki yg mnyentuh prmpuan yg bukan mahram dia tanpa segan silu, lelaki tu tak hormat prmpuan tu. cuba fikirkan sejenak..bila kita dah kawin nanti., ape perasaan kita kalau dapat tahu yg ade org lain dh penah mnyentuh psangn kita tu dulu sblum kita. suke ke? 

aku berjanji ngn diri aku sendiri yg aku tak akan benarkan seorg lelaki yg bukan mahram menyentuh aku sebelum aku jadi isteri dia. auratku, kehormatanku, maruahku.. hanyalah untuk seorang lelaki yang bergelar suami.. 

**tetibe aku rase lari pulak dari topik ape yg aku ckp nie.. errrrr --''

okeyyy, sekiann sahaje..tengs sbb sudi dgr luahan aku..
assalamualaikum wbt :)









No comments:

Post a Comment