Blogger Layouts
Double Scoop Ice Cream Double Scoop Ice Cream

Wednesday, January 11, 2012

seronok kah kawin muda??

Assalamualaikum wbt,

Minggu ni adalah minggu yang sangat sibuk buat aku. Aku tengah final exam sekarang nie, so niat untuk aku mengupdate belog selalu terbantut. 

KAHWIN MUDA.
sekarang ni kan, ramai org duk heboh pasai isu kawin muda especially dalam kalangan member2 aku kat kampus aku nie. pegi la kat ceruk mana pon, isu yg slalu kami duk sembang mesti pasai kahwin. ngeeee :D
Jangan la pikir yg seseorg individu tu 'gatai' bila dia ckp dia nak kahwin. Tapi tu la pemikiran masyarakat hari nie. Aku pon tak taw nak ckp apa dah. Aku pon sebenarnya ada gak terdetik di hati nak kahwin awal. Mula2 aku tak pernah terfikir benda ni. Tapi lepas aku baca post pasai kawin muda dekat belog mira dan muhsin kat belog dia.. aku pon rasa betapa.. heaven nya kawin awai nie. ternyata banyak kebaikan dari keburukan.



Kahwin muda yang aku maksudkan ni adalah nikah gantung ataupun dikenali sebagai nikah khitbah.
Aku tak dapat nak describe pasai kebaikan2 nikah khitbah ni panjang2. kalau hampa baca apa yg mira tulis kat belog dia, hampa tau la pasai apa.

uwaaaa, mama nak kahwin. ngeeeee :pp. Aku teringin jee. Tapi mungkin lambat lagi nak kahwin pon. Aku tak habis lagi asasi kat u aku nie and peraturan u aku, PELAJAR TAK DIBENARKAN BERKAHWIN SEPENJANG TEMPOH PENGAJIAN. sob sob T_____T. kalau uitm or ipta2 lain mungkin boleh. tapi tidak di universiti aku. grrrrr >.<

Aku bukanlah gatai or whatever. Tapi aku hanya seorg wanita yg nak mencari keredhaan Allah SWT. Usia pon dah makin meningkat. Dosa pon semakin hari semakin banyak yg aku kumpul. Kita tak sedar semua tu. Aku pon tengah belajaq sekarang ni, so aku tak nak lah hati aku jadi benak dengan perkara2 yg boleh melalaikan aku. Kita ni hidup tak lama. So drpd duk kumpul dosa banyak2 masa tengah kapel, aku rasa lebih baik nikah. Apa yg kita buat semua dapat pahala. Allah SWT pon redha dengan hubungan kita. Nak buat apa pon buat lah. Tak dak sapa pon nak halang.



hmm kesimpulannya kan, kahwin awai nie banyak kebaikan dia. Belum cuba belum tahu dah try baru tahu. hehehe. senget je aku nie. Bersama2 lah kita mencari keredhaan ALLAH SWT. peringatan untuk diri aku jugak.

Rasulullah bersabda : " Barang siapa diantara remaja berkahwin dalam usia muda, maka menangis lah syaitan. Dan ia (syaitan) mengeluh : Aduh celaka aku, agamanya telah terpelihara dari godaanku. " - HR . Ibnu 'Addi -


No comments:

Post a Comment