Blogger Layouts
Double Scoop Ice Cream Double Scoop Ice Cream

Thursday, October 20, 2011

the best decision :)

Assalamualaikum..

Akhirnya niat utk update belog tercapai jugak. Lately aku sgt2 busy dengan klas & assignment yg menimbun.
Kali ni, aku nak story sikit pasal keputusan yg aku buat setelah aku pikirkan selama 2 minggu. heh, lame siakk.

Keputusan yg menetukan kegembiraan, hala tuju dan kehidupan aku selepas nie. eceh, mcm nak wat wasiat je. Emm seperti ape yg aku slalu bg hint kat post2 yg sebelum ni, mesti dah dpt agk ape yg terjadi antare aku n en.boyprengg kan.. 

Aku tak bergaduh, tak bermusuh dengan dia. Kami masih mcm dulu. Masih dlm perhubungan 'itu'.
Tapi kan, aku tak tau nape sejak akhir2 ni perasaan aku dah makin pudar ditenggelami arus masa. cewahh, haha :D

Jangan fikir bukan2 pasal aku. Aku tak main kayu empat okay! Aku pon tak tau nape aku rase mcm tu. Maybe sebab aku sgt2 rindukan kehidupan aku yg SINGLE dulu kot. 
Aku perasan, bila aku dalam perhubungan 'itu', aku sgt leka. Terlalu leka memikirkan perkara2 yg tak penting sampai kadang2 aku abaikan pelajaran. Ohh man, aku taknak mende cam tu jadi kat aku.

Mama and abah anta aku kat sini utk belajar, bukan memikirkan masalah2 yg x penting tu. i'm so sorry mum and dad :(

Secondly, aku ni memang seorang yg sgt jealousy. yes, i admit it. Aku sgt cemburu bila aku tgk ade girl2 yg menempek2 kat wall fb dia. even aku tahu they are just his friends, tp aku tak leh nak atasi perasaan tu. Lepas tu, syaitan pun mula la duk racuni fikiran aku dgn mcm2 andaian buruk.

And one more, aku selalu terpikir.. Aku ni baru menginjak usia 18 tahun. Umur mcm aku ni masih terlalu awal utk pikirkan hal hal cinta ni. Perjalanan aku masih jauh. Utk ape aku membuang masa pikirkan hal2 yg remeh mcm tu? Sedangkan hubungan suami isteri pon boleh bercerai, inikan pula hubungan yg takde ape2 ikatan tu boleh ke kekal smpai 5 ke 6 tahun lagi? seriously tak ! Time changed, and people changed. 

Lagi2 kekangan jarak antara aku ngn dia. Aku tak taw ape yg dia buat kat sane. TRUST EACH OTHER IS IMPORTANT IN A RELATION right?
aku percayakan en.boypreng.. tapi entahla..

conclusion nye kan, aku lebih suka berkawan dari bercinta buat mase ni. Tak kira la dgn siape pon.. Selalunya hubungan cinta akan berakhir dgn kekecewaan. En boyprengg tu sahabat aku dari mkecik, aku taknak disebabkan perhubungan kami sekarang ni menyebabkan aku putus kawan dengan dia. Aku taknak jadi mcm tu :(

And bagi aku.. aku lagi sygkan hubungan persahabatan dari hubungan percintaan.
Saat ni, aku dah anggap dia mcm kawan aku. bukan lagi en.boyprengg. i'm so sorry. aku dah tak leh nak teruskan. pelajaran aku lagi penting. yg menetukan masa depan aku bukan cinta, tapi segenggam ijazah yg akan aku pegang nanti..

aku rela bekorban demi cita2 aku.. ape2 pun, aku masih sayangkan dia. kalau ada jodoh antara kami, ada la..  Ajal maut jodoh pertemuan semuanya dah ditentukan. Aku terima je sape2 pon jodoh aku. Wallahualam~

p/s : korang boleh pikir yang aku ni jahat kan, tapi aku lebih berhak tentukan apa yang terbaik buat diri aku..




No comments:

Post a Comment